Nadgryzione jabłko w logo nierozłącznie kojarzy się z firmą Apple. Technologiczny gigant postanowił jednak zawalczyć z Fruit Union Suisse, czyli Związkiem Owocowym Szwajcarii, którego znakiem rozpoznawczym również jest jabłko – od ponad kilkudziesięciu lat.
Sprawa niedawno trafiła na pierwsze strony gazet i wywołała niemałe poruszenie w Szwajcarii. Komentarza dla portalu Spidersweb udzielił w tej sprawie Jakub Nowosielski z naszej kancelarii:
W teorii jako znak towarowy zarejestrowane może być każde oznaczenie, które nadaje się do odróżnienia w obrocie towarów, dla których zostało zarejestrowane. Apple może podejmować próby zarejestrowania nawet tak trywialnego znaku jak szkic jabłka, jednakże decydujące znaczenie będzie w tym przypadku miała właśnie kwestia „odróżnialności”.
Czy Apple ma szansę na wygranie sprawy?
Zachęcamy do lektury całości artykułu na portalu Spidersweb: https://spidersweb.pl/2023/06/apple-pozew-jablka.html