Najwyższy, czwarty stopień zagrożenia pożarowego w Grecji, Chorwacji, Włoszech, a także Portugalii doprowadził do niemal natychmiastowej ewakuacji tysięcy turystów z całego świata. Konieczność przerwania wakacji i opuszczania niebezpiecznych terenów wywołała poruszenie nie tylko wśród hotelowych gości, ale również biur podróży. To bowiem one odpowiadają wówczas za dobrostan swoich klientów.

Jakie obowiązki spoczywają na biurach podróży w przypadku m.in. ewakuacji z niebezpiecznego terenu?

Komentarza dla Wyborcza.biz udzielił w tej sprawie Jakub Nowosielski:

Organizator wycieczki musi nam zapewnić i żywność, i nocleg, a nawet możliwość kontaktu np. z rodziną w Polsce, gdy dochodzi do problemów w trakcie wyjazdu. I choć pożar to wypadek, na który biuro turystyczne nie ma żadnego wpływu, to jednak czasami możemy liczyć na zwrot części wydatków poniesionych na wyjazd.

Jakie inne prawa przysługują turystom, których wyjazd został przerwany? I czy aby na pewno każdy może liczyć na odszkodowanie?

Zachęcamy do lektury całego artykułu na Wyborcza.biz

https://wyborcza.biz/biznes/7,177151,30016468,odszkodowania-od-biura-podrozy-to-musi-nam-zapewnic-wiecej.html