Czy pracownik może używać prywatnego telefonu lub komputera do celów służbowych? Kto jest odpowiedzialny za wymianę sprzętu elektronicznego i zabezpieczenie dostępnych na nim danych? Na co zwrócić szczególną uwagę, aby utylizacja starego sprzętu nie pociągnęła za sobą wycieku danych?

Komentarza w tej sprawie w artykule red. Szymona CydzikaJak zapobiec kradzieży danych firmy z wyrzuconego telefonu?” w Rzeczpospolita.pl udzielił Bartosz Grube: 

Zawsze wyczulam klientów, aby nie poprzestawali na samym stworzeniu procedur. Pracowników należy przede wszystkim przeszkolić i nauczyć się dostosowywania się do zmian. Regulaminy muszą być na bieżąco modyfikowane. Jeżeli zmieniamy formę przechowywania danych (z papierowej na cyfrową) i pozwalamy pracownikowi, by je wynosił poza firmę, musimy mieć postanowienia, które będą te dane zabezpieczały. Wgląd w prywatny telefon czy komputer jest ograniczony, ale uświadomienie, jakie są zagrożenia (dla firmy i pracownika) oraz konsekwencje nieprzestrzegania zasad, to jedna z lepszych form kontroli.

Zapraszamy do lektury całego materiału na stronie https://www.rp.pl/abc-firmy/art39779891-jak-zapobiec-kradziezy-danych-firmy-z-wyrzuconego-telefonu