Rozwój technologii sprawia, że bardzo łatwo jest dotrzeć do znacznych ilości informacji. Niestety, ich jakość często pozostawia sporo do życzenia. Istnieją jednak miejsca, które są generalnie uważane za godne poszanowania, jak np. portal ZnanyLekarz.pl – ludzie mogą tam wystawiać opinie doktorom i innym specjalistom z branży zdrowotnej. Co jednak w sytuacji, w której zostanie opublikowana opinia, która jest (ponoć) niezgodna z prawdą?

Tego typu sytuacja miała miejsce jakiś czas temu. Klient wystawił lekarce negatywną opinię na portalu. Ona stwierdziła, że nie ma to pokrycia w rzeczywistości i zażądała usunięcia tego wpisu. ZnanyLekarz.pl odmówił takiego działania, więc sprawa trafiła do sądu, a ten stwierdził, że strona jest zobligowana usunąć wspomnianą recenzję.

Bartosz Grube, założyciel Kancelarii GRUBE udzielił komentarza w artykule opowiadającym o całej tej sprawie:

„Nie znając pisemnego uzasadnienia sądu możemy przewidywać, że w tym przypadku, sąd opierał się na przewidzianej w regulaminie portalu procedurze zgłoszenia wadliwej opinii i obowiązku jej weryfikacji przez portal. W kontekście tego orzeczenia, bardzo ważne jest również to, że zamieszczona w portalu opinia nie dotyczyła wyłącznie samej oceny pracy lekarza, ale przede wszystkim przebiegu wizyty, co sprawia, że wpis nie stanowił wyłącznie oceny, ale obejmował również sferę faktycznego przebiegu konsultacji. Publikowanie negatywnych opinii mieści się w obszarze tzw. prawa do krytyki, chociaż i ono nie jest nieograniczone. Odmiennie jednak wygląda sytuacji w przypadku, gdy wpis dotyczy nie tyle samej oceny, ale faktu, a więc nie dotyczy sfery odczuć pacjenta”.

Jeśli chcesz zapoznać się z resztą opinii Bartosza Grube, oraz z całą tą sprawą, zapraszamy do przeczytania pełnej wersji artykułu – KLIKNIJ TUTAJ.