Telemarketing to jedna z najbardziej nielubianych form marketingu. Osoba wykonująca połączenie doskonale zdaje sobie sprawę, że potencjalny rozmówca najprawdopodobniej nie będzie kontynuować podjętej rozmowy. Znajdując się po drugiej stronie, nie wiemy bowiem, czy nieznany numer, który do nas dzwoni, to połączenie ze szkoły dziecka, ze szpitala czy innego ważnego miejsca. Być może zignorowanie połączenia może mieć dla nas negatywne konsekwencje. W naszej głowie pojawia się więc dylemat — odebrać czy zignorować połączenie?
Istnieją strony internetowe oraz aplikacje, które gromadzą informacje o numerach telefonów, umożliwiając nam identyfikację pochodzenia nieznanego numeru. Problem polega na tym, że nasz nieodebrany telefon stwarza telemarketerom możliwość wykonywania kolejnych połączeń. Podobnie sytuacja wygląda w przypadku tradycyjnych wymówek, takich jak „nie mam czasu”, czy po prostu zerwania rozmowy, co dodatkowo nie jest zbyt uprzejme.
Czy można zatem pozbyć się natrętnych telefonów? Odpowiedzi na to pytanie udzielił Mateusz Buczkowski:
Najczęściej podmioty inicjujące taki kontakt [czyli call centers] nie mają zgody osoby, do której dzwonią, a tym samym nie mają podstawy do przetwarzania jej danych osobowych. […] Ustalenie administratora danych osobowych pozwoli nam nawet podczas tej pierwszej rozmowy skorzystać z prawa bycia zapomnianym, co uchroni nas przed kolejnymi niechcianymi połączeniami. Prawo bycia zapomnianym stanowi uprawnienie do żądania usunięcia naszych danych osobowych z bazy danych administratora
Zachęcamy do lektury całego artykułu na łamach portalu Komputer Świat:
Po tych słowach telemarketerzy przestaną dzwonić. Wystarczy jedno zdanie