„Podstawowym założeniem nowych przepisów jest uproszczenie przekazu reklamowego w taki sposób, aby reklamy wyrobów medycznych były bardziej przystępne dla osób nieposiadających wyspecjalizowanej wiedzy.

W świetle nowelizacji reklama wyrobu kierowana do publicznej wiadomości musi być sformułowana w sposób zrozumiały dla laika, tj. osoby fizycznej niemającej formalnego wykształcenia w odpowiedniej dziedzinie ochrony zdrowia lub medycyny.

Wymóg ten ma dotyczyć również sformułowań medycznych i naukowych oraz przywoływania w reklamie badań naukowych, opinii, literatury lub opracowań naukowych i innych materiałów skierowanych do użytkowników innych niż laicy”.

W artykule na łamach Magazynu Estetycznego Jakub Nowosielski, aplikant adwokacki w kancelarii GRUBE, tłumaczy co przyniosą zmiany w zasadach reklamy w branży medycyny estetycznej.

Artykuł przeczytasz w: https://estetycznymagazyn.pl